Δόξα Πατρὶ καὶ Υἱῷ καὶ Ἁγίῳ Πνεύματι - ΚΟΙΝΩΝΙA -

Δόξα Πατρὶ καὶ Υἱῷ καὶ Ἁγίῳ Πνεύματι - ΚΟΙΝΩΝΙA -

duminică, 18 octombrie 2009

Binecuvântare


Din mila Preacuratei Stăpânei noastre Născătoarea de Dumnezeu şi cu rugăciunile Cuvioasei Maicii noastre Parascheva, am fost la Iaşi  timp de două zile, închinându-mă cinstitelor sale moaşte şi  bucurându-mă de bunătatea cu care a lucrat Sfânta Parascheva, atunci când nu mai aşteptam vreun prilej, pentru a mă purta până la Sfânta ei raclă. Nu ştiu cum aş putea să descriu ce înseamnă să te afli în preajma sfinţilor lui Dumnezeu, care cu dragoste pururi se roagă pentru noi, dar vă mărturisesc cât mi-am dorit  să las în urmă această lume trecătoare, dureros de dificilă şi primejdioasă, găsind limanul după care toţi creştinii ne tânguim în aşteptare de toată vremea. La ceas de vecernie ne-a primit Cuvioasa şi pe noi, cei patru pelerini de la Ploieşti, uimiţi să găsească Iaşiul scăldat în lumina toamnei acesteia capricioase. A fost şi azi atâta soare cât nici să visăm n-am îndrăznit. Drumul nostru nu s-a încheiat la Catedrala Mitropoliei, ci a continuat până la Mănstirea Hadâmbu, ctitorie de secol XVII refăcută după 1990, prin truda Părintelui Stareţ Protos. Nicodim, a obştii monahale de călugări şi a sutelor de mii de pelerini care i-au trecut pe sub porţi în ultimii ani. Icoana făcătoare de minuni a Maicii Domnului atrage ca un magnet credincioşii ortodocşi din toată ţara. 


Dar astăzi un prilej în plus a determinat şiruri de pelerini să vină la Hadâmbu: timp de trei săptămâni, cu binecuvântarea Înalt Preasfinţitului Teofan, se poate trece prin Sfântul Altar al Bisericii vechi cu hramul „Naşterea Maicii Domnului”, care a fost sfinţită săptămâna trecută. Aşa cum a lămurit Părintele Stareţ, s-a zăbovit cu săvârşirea primei Sfinte Liturghii, pentru a îngădui cât mai multor credincioşi să se bucure de harul ce se răspândeşte din Sfântul Altar. Oricine are dragoste şi râvnă, dar şi posibilitatea de a merge până acolo, va găsi Sfântul Altar deschis încă o săptămână, adică până duminica viitoare. Domnul şi Maica Domnului să va ajute tuturor!




Pe site-ul mănăstirii găsiţi toate informaţiile necesare: http://www.manastireahadambu.ro/content/blogcategory/15/30/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu