Δόξα Πατρὶ καὶ Υἱῷ καὶ Ἁγίῳ Πνεύματι - ΚΟΙΝΩΝΙA -

Δόξα Πατρὶ καὶ Υἱῷ καὶ Ἁγίῳ Πνεύματι - ΚΟΙΝΩΝΙA -

sâmbătă, 27 iunie 2009

Sfanta Ioana Mironosita - 27 iunie



Nu stiam mare lucru despre aceast sfanta al carei nume il port pana anii trecuti. Chiar vara trecuta am primit prima si singura icoana cu Mironosita Ioana. Am vazut-o la Sihla si am primit-o de ziua de nastere, in septembrie. Din pacate icoana am lasat-o acasa la parinti. Mi-am zis sa le-o las macar pe ea daca eu tot le-am plecat de acasa:) Si nu m-am putut indupleca sa nu ascult, desi imi era draga tare. Nu am o poza cu cea de acasa, dar am gasit una in aceeasi reprezentare pe net.
Adaug si cuvintele din Sinaxar despre Sf Ioana, praznuita azi:

Sfânta Ioana Mironosiţa, soţia lui Chusa, administratorul proprietăţii Regelui Irod, a fost una din femeile care L-au urmat şi însoţit pe Iisus Hristos în perioada misiunii sale pe pământ. Ea este amintită de Sf. Ap. Luca:

"... si erau cu Iisus Ioana, femeia lui Huza, un iconom al lui Irod, si Suzana si multe altele care le slujeau din avutul lor" (Luca, 8:3)

Împreună cu celelalte mironosiţe, Ioana s-a dus la mormântul Mântuitorului ca să ungă trupul sfânt cu mir după moartea Sa pe Cruce, auzind de la îngeri despre minunea învierii lui Hristos.

"... si ele erau: Maria Magdalena si Ioana si Maria lui Iacov si celelalte impreuna cu ele, care vesteau catre Apostoli acestea" (Luca, 24:10)

Conform tradiţiei, ea a fost cea care a recuperat capul Sf. Ioan Botezătorul, după ce Irod a dat ordin să-i fie tăiat şi aruncat. Sf. Ioana mai este prăznuită şi în Duminica Mironosiţelor.

Sursa: http://esticegandesti.blogspot.com/2008/06/sfanta-ioana-mironosita.html


Commemorated on June 27

Saint Joanna the Myrrh-bearer, wife of Chusa, the household steward of King Herod, was one of the women following and attending the Lord Jesus Christ during the time of His preaching and public ministry. She is mentioned in Luke 8:3 and 24:10. Together with the other Myrrh-bearing Women, St. Joanna went to the Sepulchre to anoint the Holy Body of the Lord with myrrh after His death on the Cross, and she heard from the angels the joyful proclamation of His All-Glorious Resurrection. According to Tradition, she recovered the head of St. John the Baptist after Herodias had disposed of it (February 24).

St. Joanna is also commemorated on the Sunday of the Myrrh-bearing Women.

SOURCE:

SAINT OR FEAST POSTED THIS DATE 2008:

10 comentarii:

  1. avem semnul sf Ioana chip maini suflete inimi streno aici suflete inimi sf Ioana Mironosita,eu parinti bunici sot strabunici unchii pomeniti sa avem daruri in inimi de la sf Ioana 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  2. este zidul,gardul meu de Gina P.A corect 1900-vesnic de nota 10 bine vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  3. este masa mea la oameni cu dovezi probe vii corecte vesnic steno aici gand telepatic,cred in masa au parintii sotul masa mea 1900--vesnic cred toti oamenii in masa mea corecta vie cred parintii sotul bunicii strabunicii in masa mea corecta vie cred in masa corect de nota 10 viu 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  4. au copiii tineri de la Duhul sfant calea mea cu tot ce trebuie invatati eu batrana pe cei tineri in liniste corect de nota 10 1900-vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  5. sintem ,,Inscrisi de nota 10 corect fiecare,cu mentiuni,,eu parinti sora unchi sot bunici strabunici cu extrase cec banca aici sat in Seminarul sfanta Filofteia[coroane de aur fiecare comune vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  6. am pe cap baticul de la sotul meu Ben Ami 1900-vesnic[G.NSim,etern si vesnic].

    RăspundețiȘtergere
  7. am fost curv...am trecut in registre popa sf Mina Dobz doi soti barbati eu 1900-vesnic consfintim legaturi vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  8. am trecut in registre popa sf Min .Dobz ce am visat tot cazul ce au visat spus oamenii ce am trait am trecut in registru,,calugaria la Vorona,..si restul sistem sovietic,,cartea vietii,,eu 1900-vesnic si etern.Au oamenii sf mea iconita si bratara religioasa vesnic.

    RăspundețiȘtergere
  9. sint femeie rea in registru la popa sf Mina Dobz vesnic[motivul],etern.

    RăspundețiȘtergere
  10. am gena sangvina si rh-ul guvernul armata scoala pe maini si chip eu parinti sot bunici strabunici 1900-vesnic[pacatul cu lucrare vesnic].[nu]

    RăspundețiȘtergere