Δόξα Πατρὶ καὶ Υἱῷ καὶ Ἁγίῳ Πνεύματι - ΚΟΙΝΩΝΙA -

Δόξα Πατρὶ καὶ Υἱῷ καὶ Ἁγίῳ Πνεύματι - ΚΟΙΝΩΝΙA -

miercuri, 23 iunie 2010

Naşterea Sfântului Ioan Botezătorul

Un comentariu:

  1. Îmi amintesc acum câţiva ani în urmă, o tânără a venit să mă vadă; a stat pe o sofa în hol, cu capul plecat, cu o expresie amară şi tristă pe chip, şi mi-a spus pe un ton sepulcral: “Sunt o păcătoasă”. Iar eu i-am spus bucuros: “Nu-mi spune asta - e clar că eşti, toţi suntem!” “Da, a răspuns ea, dar eu sunt deosebit de rea” – I-am spus: “Asta este mândrie! Dar ce este atât de rău în tine?” – “ De câte ori mă uit în oglindă, mă găsesc destul de drăguţă.” Am spus: “Ei bine, asta este destul de adevărat – şi care este reacţia ta? – “Slavă deşartă” – a spus ea. “O, dacă asta este tot, am spus eu, pot să te învăţ cum să te descurci cu ea! Aşează-te în faţa unei oglinzi, priveşte cu atenţie fiecare trăsătură şi de câte ori găseşti una drăguţă, spune-ţi: “O, Doamne, îţi mulţumesc că ai creat un lucru atât de plăcut ca ochii mei, sprâncenele mele, fruntea mea, nasul meu, urechile mele – şi mai ştiu eu ce”. Şi de câte ori vezi ceva frumos, mulţumeşte-I lui Dumnezeu. Şi treptat vei vedea că vanitatea este dată la o parte de recunoştinţă. Rezultatul acestui fel de contemplare va fi că, uitându-te la tine însăţi, te vei întoarce către Dumnezeu plină de recunoştinţă şi bucurie. Dar – adaugă ceva la aceasta: uită-te bine la expresia de amărăciune de pe faţa ta şi spune: “Iartă-mă, Doamne, singura mea contribuţie la frumuseţea pe care Tu ai creat-o este această oribilă expresie” – acesta este singurul lucru care îţi aparţine.Mitrop. Antonie Bloom

    RăspundețiȘtergere