Δόξα Πατρὶ καὶ Υἱῷ καὶ Ἁγίῳ Πνεύματι - ΚΟΙΝΩΝΙA -

Δόξα Πατρὶ καὶ Υἱῷ καὶ Ἁγίῳ Πνεύματι - ΚΟΙΝΩΝΙA -

vineri, 10 aprilie 2009

Sf. Teofan : Tâlcuiri din Sfânta Scriptură


Vineri(a şasea săptămână a Postului)

S-au sfârşit zilele Sfintelor Păresimi! Acum să stea fiecare şi să cugete urmările: ce-a fost la început şi ce este acuma? A fost vreme de negoţ: e vreun câştig cât de mic? Am ieşit în stadion : am alergat oare ? Şi dacă am alergat, am ajuns oare la sosire? A fost declarat război: ne-am înarmat, am luptat? Şi dacă am luptat, am căzut sau am biruit? Postitorii trezvitori şi priveghetori care s-au ostenit cu inima înfrântă şi smerită, fireşte, privind înapoi, nu pot să nu se bucure: iar nouă, cei nepăsători şi robiţi trupului, care ne îngrijim numai de desfătări şi de dezmierdări, ne rămâne pururi numai ruşinea feţei sau nici măcar atât. Unii sunt bătuţi şi nu-i doare, fiindcă au fruntea de aramă şi grumazul de fier.”


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu