Δόξα Πατρὶ καὶ Υἱῷ καὶ Ἁγίῳ Πνεύματι - ΚΟΙΝΩΝΙA -

Δόξα Πατρὶ καὶ Υἱῷ καὶ Ἁγίῳ Πνεύματι - ΚΟΙΝΩΝΙA -

luni, 4 mai 2009

Sfântul Teofan Zăvorâtul – Tâlcuiri

Luni[Fapte 6, 8 ; 7, 5 ; 47-60 ; In. 4, 46-54]. Sfântul Ştefan grăieşte : « Cel Preaînalt nu locuieşte în temple făcute de mâini omeneşti...Ce casă îmi veţi zidi Mie, zice Domnul, sau ce loc pentru odihna Mea ? Numai templul nezidit de mână al inimii Îl poate încăpea pe Dumnezeu, precum a grăit Domnul : « De Mă iubeşte cineva, va păzi cuvântul Meu, şi Tatăl Meu îl va iubi ; şi vom veni la el, şi locaş la el vom face »(In. 14, 23). Felul în care se săvârşeşte acest lucru, este pentru noi de nepătruns ; dar este un lucru adevărat, căci este limpede că atunci : « Dumnezeu lucreaza în noi şi ca să voim ; şi ca să săvârşim , după a Lui bunăvoire »(Filipeni 2, 13). Nu sta pe gânduri, aşadar, ci doar dă-I Domnului inima ta, iar El va face din ea templu al Său , numai că ce nevoie să I-o dai toată. De vor rămâne părţi nedate din inima ta, va fi cu neputinţă să se întocmească un templu întreg, fiindcă o parte va fi putredă, alta sfărâmată şi va ieşi, dacă va ieşi, un templu cu găuri : fără acoperiş sau fără uşi. Iar într-un asemenea templu este cu neputinţă de locuit, nu va fi Domnul în el.. Va fi templu numai la arătare ; de fapt, va fi o îngrămădeală oarecare.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu