Δόξα Πατρὶ καὶ Υἱῷ καὶ Ἁγίῳ Πνεύματι - ΚΟΙΝΩΝΙA -

Δόξα Πατρὶ καὶ Υἱῷ καὶ Ἁγίῳ Πνεύματι - ΚΟΙΝΩΝΙA -

vineri, 11 decembrie 2009

Rememorare



19 iunie 2008 – Joi -  Kerkyra – am fost la Sfântul Spiridon. Slavă Ţie, Doamne, slavă Ţie! Un părinte grec şi un diacon au citit rugăciuni la racla Sfântului. Am primit şi binecuvântare de la părintele acela. Am sărutat picioarele Sfântului de două ori. Papucii săi erau roşii cu ţesături-flori aurii. Am atins cruciuliţă şi metania, apoi iconiţele cumpărate ca daruri, de picioarele sale (care au alergat într-ajutorul atâtor rugători ai săi!)şi de raclă. Am stat ceva timp într-o strană, unde m-am refugiat de privirile indiscrete M-am rugat pentru curăţirea de patimi, pentru mântuirea celor dragi, […]dar puţin timp, prea puţin .
Biserica e foarte mare şi frumos pictată, altfel decât pe la noi.  Sfântul e aşezat în dreapta, în Sf. Altar, în spatele uşii pe care e pictat de obicei Sf. Arh. Gavriil, într-o încăpere stil grotă. Nenumărate candele atârnă deasupra raclei. Nu se văd decât picioarele încălţate ale Sfântului Spiridon, restul raclei rămâne acoperit. A doua oară când am stat la raclă au venit doi părinţi călugări şi au cântat Acatistul Sfântului în ruseşte. A fost foarte frumos. L-am citit şi eu în româneşte, în gând, lângă uşă.
22 iunie 2008 – Duminică – Am fost în Corfu - Town, la Sf. Liturghie la „Sf. Spiridon” – erau măicuţe din Serbia, cu părintele lor şi s-au împărtăşit aproape toate. Slujba a fost frumoasă. Oamenii stăteau pe scaune – aşa e la ei. Am plecat înainte de Sf. Euharistie a credincioşilor, ca să prind deschis la Mitropolie, la Sf. Teodora. Am cumpărat o iconiţa a ei. Slujba era pe sfârşite. A ieşit părintele la predică. Un porumbel se plimba liniştit prin mijlocul bisericii. Era amuzant, aluneca pe marmură cu gheruţele.  Sfânta se afla tot în dreapta Sf. Altar, ca şi Sf. Spiridon. Era pusa într-o raclă de sticlă, se vedea toată, avea descoperită o mână, foarte maronie, dar nu se putea atinge nimic. Capacul era pus. M-am închinat, de 2 ori, şi am sărutat racla. Am atins metaniile şi iconiţele de raclă. Repet că nu ştiu nimic despre această sfântă, nici ziua în care se prăznuieşte. Apoi m-am întors la Sf. Spiridon şi iar am trecut pe la raclă. Am atins şalul, metaniile şi o iconiţă de piciorul sfântului. Să le ajute tuturor celor pentru care m-am rugat cu foarte slabele mele puteri.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu