Δόξα Πατρὶ καὶ Υἱῷ καὶ Ἁγίῳ Πνεύματι - ΚΟΙΝΩΝΙA -

Δόξα Πατρὶ καὶ Υἱῷ καὶ Ἁγίῳ Πνεύματι - ΚΟΙΝΩΝΙA -

marți, 17 martie 2009

Român şi ortodox


Celor ce s-au simţit incomodaţi de poezia lui Vasile Voiculescu şi de izul ei autohton sau de sensibilitatea ei ortodoxă le dedic aceste versuri. Poate îşi vor reaminti astfel că sunt români, nu doar ...europeni !!!

Crucea-Jug

Tu, Cruce, dulce jug al lui Hristos,

De Tine-n veci acuma nu mai fug,

Adânc cerbicea inimi-mi plec jos

Şi sub povara Ta cerească mă înjug.


Stau să mă mâne Domnul unde-o vrea

Cu biciul Său de Duh atât de drag;

Şi nici o munca nu-mi mai pare grea

Când ştiu că brazda mântuirii trag.


Doamne

În vârful copacului Tău sunt o floare...

Pe cea mai înaltă ramură a lumii

Mă leagăn în talazul de azur şi soare.

Slavă Ţie că n-am rămas în temniţa humii,

Ci slobodă, spre cer, înfloritoare

Inima mea nu mai întârzîie:

Zbucneşte afară în limpezi petale

Să lege rod tainic, bob de poezie

Hrana zburătoarelor împărăţiei Tale.

Petala mi-e cu aripa rudă,

Miresme, cântec gata să s-audă.

Zâmbesc sub luceafar visarile-mi grele,

Beau apele lunii, se umflă în ele

Păunii nopţii cu cozile-n stele.

...Scuturaţi-mă vânturi mladii ori haine,

Singură moartea e o dincolo de fire

Prăpastie cu adânc de fericire.

Furtuna extazului mă va urca, poate,

Peste vamile şi stavilele toate,

Într-o pală de parfum, Doamne, pâna la Tine,

Cerul arunce-mi înapoi jos ruina.

Floarea căzută din împărăţie

A vazut Cerul şi a sărutat Lumina.


Grai valah

Grai tamâiat, cătuie de petale,

Gândul mi-a ciobănit pe plaiurile tale.


Umblă singur pe munţi de sare,

Vânt bătrân cu miere-n spinare.


Şerpi de răcoare verde-n pârâie,

Cărări de bucium lung te stretaie.


Granguri de aur boabele-ţi ciugul',

Şesul ţi-l ară dorul cu plugul.


Calc des cu sufletul arsu-ţi coclaur,

Din fund oftează srămoşii de aur.


De piscul tău, unde se-mbină

Pale de nori cu limbi de lumină,


Buzele-mi razăm fremătătoare,

Slavit pristol de piatră şi floare.


Clarificare :

Din şirul textelor furnizate de către ministerul de resort ca variante pentru examenul de bacalaureat din 2009 au fost extrase şi tacit înlăturate poeziile lui Vasile Voiculescu. Probabil că onorat ministerul a considerat ponderea literaturii tradiţionaliste prea mare( ?!) în contextul unui examen naţional, hotărând să o reducă la....Ion Pillat ! Poate nu se bagă de seamă ! Poate nu-şi dă seama cine nu trebuie că mai avem încă simţul tradiţiei şi cultul valorilor naţionale ! Un pastelist trece neobservat, dar un poet creştin, mai greu. Bate la ochi ! Pe când eliminarea disciplinei limba română din curriculum, domnilor ?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu