Δόξα Πατρὶ καὶ Υἱῷ καὶ Ἁγίῳ Πνεύματι - ΚΟΙΝΩΝΙA -

Δόξα Πατρὶ καὶ Υἱῷ καὶ Ἁγίῳ Πνεύματι - ΚΟΙΝΩΝΙA -

duminică, 26 iulie 2009

Din nou pe net!










M-am întors din vacanţă spre bucuria unora – sper – şi plictisul/ iritarea altora – precum am constatat! Am petrecut o săptămână cu bune şi cu rele într-o tabără şcolară la Oradea. Nu intenţionez să-mi mărturisesc impresiile – n-ar interesa pe nimeni. Doar încerc să refac legătura după această pauză de internet şi blog ! M-am gândit să trec în revistă cărţile pe care le-am cumpărat de la Mănăstirea Sfintei Cruci din Oradea, unde am fost pentru a participa la Sf. Liturghie de Sf. Ilie :

- Serghei Cetverikov, Viaţa Cuviosului Părinte Ambrozie de la Optina, Editura Tehnopress, Iaşi, 2003 ;

- Sf. Teofan Zăvorâtul, Viaţa duhovnicească şi cum o putem dobândi, Iaşi, 2006 ;

- Omul, zidire de mare preţ, Din învăţăturile Părintelui Arsenie Boca, Editura « Credinţa strămoşească », 2004 ;

- Episcopul Alexandru( Semionov – Tian – Şanskii), Sfântul Ioan de Kronstadt, viaţa, învăţăturile, minunile, Editura "Sophia", Bucureşti ;

- Ne vorbeşte Sfântul Ioan de Kronstadt. Ultimul jurnal, Editura "Cartea ortodoxă", Editura "Egumeniţa";

- Un Stareţ sfânt. Fericitul Părinte Iacov, Egumen al Sfintei Mănăstiri « Cuviosul David », Editura "Bunavestire", Bacău, 2002 ;

- Ieromonah Ioan Iaroslav, Cum să ne mântuim, Editura "Credinţa strămoşească:(Textul se găseşte la adresa :

http://sfantulioancelnou.trei.ro/carti/Cum_sa_ne_mantuim/Cum_sa_ne_mantuim.htm

De la Mănăstirea Crişan de lângă Brad am cumpărat « Filocalia de la Optina » :

Câteva fragmente:

« Dacă se va întâmpla să vă mustre cineva, să primiţi mustrarea cu bucurie, ca pe un leac pentru suflet »(Cuviosul Moisi)

« Ceea ce se va întâmpla contrar voii voastre va fi de mare folos sufletelor voastre.(Cuviosul Antonie)

« Dacă vei spune ceva rău despre vreun frate sau vreo soră, chiar dacă acesta ar fi adevărul, vei pricinui o rană de nevindecat sufletului tău. Să vorbeşti altora despre păcatele fraţilor poţi doar atunci când ai în inima ta un singur scop - folosul sufletesc al celui ce a păcătuit.(Cuviosul Nicon).

În încheiere :

- Ieromonahul Isaac, Viaţa Cuviosului Paisie Aghioritul, Editura "Evanghelismos",, Bucureşti, 2005.

O carte pe care am citit-o deja de două ori şi abia aştept s-o recitesc, inepuizabilă sursă de bucurie duhovnicească.

Surse:

http://www.librarie.net/carti/121007/Mica-Filocalie-Cuviosul-Paisie-Aghioritul

http://www.megaone.com/glavin/carte_3.html

http://editura-fotini.ro/produse.htm

http://ioandekronstadt.wordpress.com/carti/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu